Pages

Saturday, October 20, 2012

Kenapa Kita Perlukan Makanan Tambahan Protein?

Kunci kesihatan optimum ialah protein lengkap yang berkualiti tinggi serta mencukupi.

Tahukah anda badan kita terdiri daripada:



Sel -----> Tisu ----> Organ ----> Sistem

Daripada sel membentuk tisu, daripada tisu membentuk organ dan daripada organ membentuk sistem.
Badan kita memerlukan protein untuk membentuk sel yang sihat seterusnya sistem. Tetapi makanan hari ini sama sekali tidak memberikan kesemua asid amino perlu di dalam tubuh badan. Ini kerana asid amino ini cepat musnah.

Protein terdiri daripada blok-blok binaan yang dinamakan asid amino. Terdapat 22 jenis asid amino berbeza di alam semulajadi. 9 jenis asid amino perlu dan 13 jenis selebihnya asid amino tidak perlu. 22 jenis ini membina blok-blok binaan untuk membentuk protein, jika salah satu daripada asid amino perlu tidak mencukupi, ia tidak dapat membentuk protein yang baik.
Pemilihan protein yang baik ialah yang mempunyai kesemua jenis asid amino termasuk 9 jenis asid amino perlu kerana ia tidak boleh dibina di dalam tubuh.


Kajian menunjukkan soya ESP mempunyai kesemua asid amino perlu dan memenuhi keperluan tubuh. Pengamalannya dalam diet harian membantu kita memperoleh tenaga mencukupi dan mendapat protein harian lengkap dan sel-sel dapat makanan yang cukup justeru dapat memberi kesan menyeluruh kepada sistem tubuh iaitu:
-- awet muda
-- kulit berseri-seri
-- sistem badan yang sihat
-- Rambut sihat
-- Kuku sihat
-- Hormon sihat 
dan pelbagai kelebihan lain lagi

----------------------
Untuk tempahan Ummu Ainan
Shaklee ID 867161
0133570906
kawasan COD USJ, Subang Jaya

No comments:

Post a Comment