Atasi Sembelit

Assalamualaikum..

Anda mengandung dan berpantang??
Sembelit ni jadi sesuatu yang sinonim dengan 2 insan ni..

Kalau mengandung, sembelit biasanya disebabkan pengambilan vitamin yang ada iron..

Kalau berpantang, sebab kurang air..

Saya nak share sedikit pengalaman saya, jangan biarkan diri kita terdedah sedikitpun dengan sembelit..

Banyakkan minum air kosong, makan buah-buahan dan sayur-sayuran. Lebih melebihpun tak apa..

Contoh; pengalaman mengandungkan anak pertama Ainan. Waktu tu tengah belajar. Setiap hari saya akan beli bermacam-macam jenis buah.. Tapi kebiasaannya cari buah yang tahan.. Macam manggake.. Sampaikan kawan tegur 'mengidamke'.. Hehehe ni bukan tahap mengidam tapi jaga-jaga elakkan sembelit..

Widad, ambil obimin. Teruk juga sembelitnya.. Yang ketiga, dah standby dengan suplemen dan buah selalu penuh peti..

Suplemen yang boleh cegah sembelit, Ostematrix (kalsium magnesium). Bukan tu je lenguh-lenguh, krem kaki sakit sana sinipun boleh hilang alhamdulillah..

Buah-buahan yang kita nak makan semasa mengandung ni kena jaga betul-betul.. Kurangkan makan pisang walaupun pisang tu sangat baik tapi glisemik indeksnya sangat tinggi..
Berat boleh naik mendadak kalau duk amal pisang je selalu. Betik ok.. Saya beli betik muda buat jeruk emmm sedapnya.. Kuah tak boleh hiruplah sebab nak buat jeruk banyak gula kena letak..

Dan yang terbaik, buah prunes.. Yang tu sangat melawas.. Terbaik..

Oh ye, saya amalkan Cinch Shake Choc setiap pagi. Kandungan Cinch ni yonggi fiber juga membantu melawaskan.

Jadi pantang nanti tak risau dah nak makan apa untuk elakkan sembelit..

1) minum air kosong banyak
2) makan sayur
3) makan buah
4) amalkan Ostematrix
5) amalkan alfalfa (selepas anak lepas zon jaundice atau kuning sebab alfalfa ni ala-ala herba, sedikit panas.. Jadi elakkan pengambilan selepas bersalin tu. tunggu semua stabil baru makan)


Khasiat alfalfa;
1) mengecutkan rahim (menyempitkan semula peranakan, lepas nintak payah makan jamu dah.. Jamu semulajadi dah ada)
2) mengurangkan retensi air (bagus untuk ibu berpantang sebab badan kita kan banyak air semasa mengandung, pengambilan alfalfa boleh bantu kita cepat kurus)
3) detox (buang segala toksin; wajah berseri)
4) tinggi fiber (mengelak sembelit)
Macam-macam lagilah













Ostematrix mencegah daripada sembelit

















Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

P/S: tak digalakkan untuk ibu mengandung mahupun menyusu










* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




-------------
Hubungi Ummu Ainan
Shaklee ID867161
SMS/WeChat/Whatsapp: 0133570906

You Might Also Like

1 comments

  1. Adakah anda mengalami:

    1)SEMBELIT?
    2)BUASIR?
    3)PERUT SEBU?
    4)PERUT BUNCIT?

    Jom Greenfit ! Greenfit dapat membuang Koprostasis (pengumpulan najis lama di dalam saluran usus).

    Berminat? SMS/Whatsapp 019-9210321 (Mohd Hanis Aman)
    Testimoni: https://www.facebook.com/greenfit4urhealth

    ReplyDelete