Pages

Wednesday, May 22, 2013

Lahirkan Anak Pintar

Setiap ibu bapa pasti inginkan anak yang sihat, pintarkan?? Ke ada yang tak nak??
OOOhhhhh saya sangat menginginkan anak-anak yang pintar. Dari dalam perut lagi dah amalkan Omega Guard Fish Oil. Zaman mengandungkan WIdad (anak kedua) nak ambil Obimin Plus yang ada campuran omega tapi apakan daya.. Jodoh tiada... Setiap kali telan, semua sekali keluar.. Dah tu baunya busuk dan hanyir amat..

Mengandung anak ketiga ni nasib baik dah kenal Shaklee, jadi ambillah Omega Guard. Senang je nak telan. Baupun tak ketara pendek kata tak ada baulah.. Kalau 3 biji tu senang je telan.

 Anggaran saiz Omega Guard: Kecil Omega, besar(EPO Kordel's yang dah expired) tu anggaran Fish Oil di pasaran


Kenapa Pentingnya Omega Guard sejak dari dalam kandungan ibu?
  • Sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak 'baik' yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan diet yang kaya dengan Omega-3 boleh meningkatkan perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi. Ibu mengandung didapati kesusutan omega 3 dalam badan jika pengambilan omega 3  yang kurang dalam pemakanan akibat janin menggunakan omega 3 untuk perkembangan sistem saraf otak. Omega 3 juga digunakan selepas bersalin untuk membuat susu ibu yang penting untuk perkembangan bayi. Kajian telah mengesahkan bahawa pengambilan tambahan EPA dan DHA kepada diet seorang ibu hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan penglihatan dan kognitif bayi. Kajian juga telah menunjukkan bahawa penggunaan omega 3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.
Omega Guard Shaklee
  • Asid lemak omega 3 mempunyai kesan positif ke atas kehamilan. Peningkatan pengambilan EPA dan DHA boleh mencegah kelahiran pramatang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh meningkatkan berat kelahiran bayi. Kekurangan pengambilan omega 3 juga meningkatkan risiko kemurungan ibu mengandung. Ini dapat menjelaskan mengapa gangguan emosi selepas lahir mungkin menjadi lebih buruk dan mula lebih awal untuk kehamilan berikutnya. Sumber
 Kesimpulannya, untuk lahirkan anak pintar, ibu-ibu mengandung hendaklah mulakannya sejak anak di dalam kandungan lagi.. Anak bijak ibu ceria.

-----------------
Ummu Ainan
Shaklee ID867161
SMS@Whatsapp: 0133570906

No comments:

Post a Comment