Dream

Tema Shaklee tahun ni Go For It..


Go untuk apa ni??? Dream..... 
Awal-awal pembabitan dengan Shaklee saya ikut je apa yan mak nenek Shaklee saya ajar.. Buatlah Vision Board.. Semua yang saya tampal tu sangat tidak logik... 

Bayangkan income pertama saya dengan Shaklee RM28.50.. Impian kereta mewah?? Impian income puluh-puluh K sebulan??? Nak capai 4 angkapun rasa macam susah.. Ada lagi satu impian saya macam kelakar sikit.. Ada gambar spa.. kononnya nak memanjakan diri di spa bila dah berduit.. Tapi rasanya nak batalkan niat tu.. hehe.. Saya dibesarkan dengan berjimat-cermat.. Jangan buang duit ke arah yang tak perlu.. Itu yang ayah selalu tanam.. Katanya jimat ketika tiada, sakit.. Sebab apa? sebab masa kita tiada tulah keinginan macam-macam dan bila tak dapat rasa sedih je.. Kalaulah aku ada ni.. aku nak ni.. Sedangkan kalau kita berjimat dari awal bila dah berada keinginan tu sepintas lalu je.. Sebab kalau nakpun bila-bila masa boleh dapat.. Bak kata Prof Muhaya, dunia ni sebelum kita dapat, nampak sangat besar... Tapi bila dah dapat, ia sangat kecil.. Itu yang saya tanam, saya nak dapat dunia untuk bekalan ke akhirat.. 

Walau apapun yang kita buat, mesti ada impian..Kalau tak, jadilah macam robot.. Keluar kerja pagi, balik lewat petang dan hanya ikut sistem dan seolah-olah hidup kuta diatur sistem sampai kita tak boleh memikirkan urusan ukhrawi.. 

Seperti kata Ustaz Azhar, mu cari duit tu pendapatan mu juta-juta sebulan?? Sampai sibuk tak boleh dengar ngajar.. 


Berbalik kepada vision board, bukan semata-mata DUNIA yang dikejar..  Tapi biarlah akhirat lebih utama... 

'kenapa nak kaya sangat? kenapa tamak sangat?'

• 'sebab tak nak kaya sorang-sorang.. Biarlah kaya yang boleh bangunkan Islam dan perjuangan Islam'

Bila duniawi dan ukhrawi bergabung, barulah dream tu super duper power... 

*Anda ada impian??? Just go for it...

Abaikan kata-kata orang sekeliling.. (sebelum capai apa yang dicapai sekarang memang kena gelakpun..sebab nampak tak logik).. Bukan mereka yang bagi kita rezeki.. Tapi mohonlah kepada Allah... Sentiasa bersangka baik dengan Allah.. Tak rugipunkan... 

Setiap daripada kita berhak mempunyai impian masing-masing.. 


----
Master 
Ummu Ainan
*When dream comes true

You Might Also Like

0 comments