Rezeki

Daripada yang sikit akan menjadi besar. Yang penting, syukur. Ok, tadi dapat cek Shaklee RM236, sangat suka. Ayah ada kat rumah nipun teruja bila bagitahu ada cek sampai. Ayah minta tengok katanya silap tengok kot entah-entah RM2000.. Hehe yang tu RM2700 bulan depan dapat.

Pendapatan pertama saya dengan Shaklee RM28.50. Waktu tu biar orang cakap apapun 'ada aku kisah?? 28 ringgitpun duit'.. Lepas tu dapatlah RM200++ hehehe semua tak hairan dengan pendapatan banyak tu tapi saya hairan sebab saya nampak liku-liku yang akan saya lalui dengan Shaklee. Saya yakin saya boleh dapat lebih banyak sehinggalah sekarang dah 5 angka yang stabil alhamdulillah.. Kalau dulu semua tak kisah, sekarang semuaaaaa kisah. Hujung bulan suatu penentuan berapa income saya pada bulan seterusnya hehehehe..

Tulah, jangan TAMAK.. Sikit-sikit lama-lama jadi BUKIT..

Oklah nak solat Asar dulu. Ayah minta belanja pisang goreng. Saya pula nak beli Pavlova satu slice.. Mahal tau Pavlova tu RM15.70 dekat Serai Empire.. Hehehe. Ayah selalu pesan berjimat ketika berada senang daripada berjimat ketika tiada. Seksa.. minta dijauhkan daripada meminta-minta.




You Might Also Like

0 comments