Pages

Tuesday, February 11, 2014

7 Khasiat Klorofil yang Anda Wajib Tahu

Ada seorang Paed tu dia suruh seorang kanak-kanak ambil klorofil. Saya dah gelak guling-guling, ingatkan budak tu tumbuhan ke.. Hahahaha. Tapiiiiii sebenarnya saya yang silap sebab klorofil memang memberi kesan, manfaat yang luar biasa untuk badan. Lepas ni tak mahu tinggallah Alfalfa sebab alfalfa sumber KLOROFIL Shaklee.  Jom kita tengok setiap manfaat tu. 


1) Klorofil Meningkatkan Paras Oksigen dengan Mendadak di dalam badan 
'Punca kanser yang utama ialah penggantian oksigen dalam pernafasan yang biasa dalam sel-sel badan dengan pernafasan sel anaerobik' Dr Otto Warbug, pemenang hadiah Nobel sebanyak 2 kali untuk penyelidikan kanser. 

'Kesemua penyakit kronik dan penderitaan penyakit adalah disebabkan oleh kekurangan oksigen pada peringkat sel' Dr Arthur C. Guyton, M.D. dalam buku teks Fisiologi Perubatan. 

Berita baik, dengan dos klorofil tetap, anda boleh meningkatkan paras Oksigen dalam badan anda secara mendadak. 

2) Membina Semula Darah untuk membawa dan menyampaikan lebih banyak Oksigen yang penting
Ia sebenarnya menambahkan bilangan sel darah merah di dalam badan anda dan meningkatkan kapasiti Oksigen yang dibawa oleh sel-sel darah yang sedia ada.  
Peningkatan oksigen juga memberi nafas baru kepada paras tenaga dan kejelasan mental, mencetuskan peningkatan metabolisme yang mendalam dan juga membolehkan pengaliran lancar nutrien-nutrien penting ke seluruh badan anda. 

Ok cukup 2 dulu, nanti sambung lagi ye. Daaa.. 

Oh ye, makan ALFALFA tau tiap-tiap hari, bila oksigen cukup, sel darah merah cantik, nanti mukapun berseri-seri gituuu. 


----
SID 867161

No comments:

Post a Comment