Pages

Tuesday, June 3, 2014

Rezeki Milik Allah

Cerita sendiri ye.

Sebelum buat Shaklee pernah merasa saat-saat sukar dalam hidup. Tapi disebabkan keinginan yang tinggi Allah bagi jalan keluar. Saya hanya surirumah, Allah bagi jalan keluar dengan bisnes.

Sikit-sikit adalah sebulan dapat RM2000-RM5000. Sampai satu tahap saya dah bosan, lalu terfikirlah 'macam mana ye nak ubah hidup?'

Maka datanglah Shaklee.

Saat tu buat je tapi YAKIN dengan jalan yang dipilih teruskan sampai sekarang. Nak dijadikan cerita bila dah di atas kita selalu pantau anak cucu di bawah siapa yang berpotensi nak naik.. Saya sendiri buat sales tapi bukan untuk diri saya, sales lebih kepada nak membantu anak cucu.

Setiap bulan saya akan menghadap report card. Siapa yang saya nak bantu bulan ni. Katakan ada beberapa orang yang sipi2 nak capai target, saya minta mereka usaha sedaya mungkin. kalau mereka tak berganjak saya pandang orang lain pula.

Cerita bulan Mei insan ni langsung tak ada dalam senarai bantuan. Tapi last minute dia datang sekadar mengadu order tak lepas. Saya imbas performance dia bulan-bulan sudah memang cantik. Kebetulan Mei ialah bulan ujian untuknya entah macam mana saya tergerak bantu dia. Allah..

Nampak tak perancangan Allah kat situ? Saya tak nampak itu pertolongan saya untuk dia tapi saya nampak bagaimana Allah bantu insan yang Allah dah uji tapi tak berputus asa, Allah bagi pertolongan melalui saya.


Sesungguhnya REZEKI milik Allah, Allah akan bantu kita dari arah yang tidak disangka-sangka. YAkin dan bersangka baiklah dengan Allah.


No comments:

Post a Comment