Pages

Monday, August 4, 2014

Hari Raya yang Simple

Umi join Shaklee dengan ilmu ZERO, tak ada apa.. Pengetahuan KOSONG. Tentang dunia online hanya tahu Facebook, dan blog sikit-sikit.. Nak buat blog memang tak tahu sebab blog bisnes dulu abah yang buatkan. Tapi dengan SHaklee umi nampak masa depan yang sangat luas, tinggal nak kutip sahaja. Umi tinggalkan bisnes lain dan fokus Shaklee.

Tinggal bisnes lain bukan bermakna bisnes tu tak maju, tapi abah pesan 'pilih salah satu'.. Ok, umi buat keputusan ambil Shaklee. Selama 2 tahun umi belajar bisnes. Belajar macam mana kembangkan networking, didik individu. Walaupun Shaklee ialah bisnes MLM tetapi ia bukan MLM biasa, kita tak kejar duit tapi 'develop people'. Hanya individu yang mahu pertingkat diri yang akan mengambil peluang sepenuhnya buat Shaklee. Tetapi jika nak DUIT semata-mata ia tidak akan kekal lama.

Menjadi penjual, bisnes, dan pengurus 3 elemen berbeza. Kalau perasan ramai individu yang berjaya ke puncak rank tertinggi Shaklee tetapi lebih ramai yang tidak berjaya, hanya boleh menjadi 'salesmen@saleswoman'. Nak tahu kenapa? Kerana tiada sifat pemimpin di situ. Shaklee mengajar kita bermula dari bawah, sebagai penjual dan seterusnya kepada pemimpin bagaimana membentuk individu supaya dapat apa yang kita dapat.

Katakan kalau kita hari ini hanya mampu berjual kita selamanya tidak akan tahu dan mengurus bisnes yang lebih besar. mana mungkin salesmen boleh menjadi pengurus syarikat tanpa mendapat latihan dan lalui fasa-fasa pembinaan.

Umi setiap hari follow Ainon Business School, setiap apa yang ABS ajar umi follow satu-satu dan aplikasi dalam SHaklee dan sehinggalah hari ini i.Allah umi bersedia memulakan langkah seterusnya.
Berjaya hari ini tidak menjamin kita akan berjaya esok, jadi gunakan peluang yang kita ada di sekeliling untuk belajar dan meneliti sebaik mungkin bagaimana untuk terus maju dan memulakan langkah seterusnya.

Bermula daripada Zero akan menjadi Hero. Tapi jangan lupa daripada Hero juga ramai yang jadi Zero.

Kena belajar dua-dua.. Bila kita berjaya lepasi, i.Allah kita akan sustain dan berterusan dalam bisnes. 

Hari Raya yang simple tanpa baju raya..


Nak berjaya nak kaya kena tangguh kepuasan, bonus simpan untuk dijadikan modal 'duit buat duit'. 

Bisnes Shaklee bisnes terbaik untuk belajar mula dari bawah. 

----
Pengedar Shaklee Anda 
Ummu Ainan
SID 867161

No comments:

Post a Comment