NANTI GEMUK

Pernah tak dalam hidup seharian kita ni takut sangat nak makan sebab 'nanti gemuk'. Biasanya bila kita pergi jalan atau ziarah rumah orang kita akan kurangkan makan atau tidak makan langsung apa yang dihidangkan tuan rumah sebab 'nanti gemuk'. kalau tengok pada badanpun memang dah gemuk, tapi apa salahnya makan sedikit ambil hati tuan rumahkan?.


Ok, lagi satu kes ialah orangnya sedia kurus tapi takut juga nak makan karbohidrat sebab 'nanti gemuk'. Yang ni kes wanita 40-an almaklumlah metabolisme badan dah menurun. Tidak dinafikan kurangkan karbohidrat sangat bagus salah satunya kurang kalori harian dan awet muda gitu sebab body tak stress nak tukarkan karbohidrat kepada tenaga. Tapi nikmat makan dah berkuranglahkan. UA ni suka makan nasi, pantang orang ajak makan mesti tak pernah tolak hehe. kalau balik kampung lagilah suka makan, pagi, tengah hari, petang, malam. UA akan standby Lecithin sebagai perisai menentang lemak-lemak. Sekali telan 6 biji terus.
Takut NANTI GEMUK? Ambillah Lecithin sebagai diet harian

Jadi tak adalah kes 'nanti gemuk' lagi. Cara makan seperti naga tak boleh selalu diamalkan. Walaupun dah makan Lecithin tapi kalau jumlah pengambilan kalori melebihi keperluan harian , tak akan lutlah Lecithin tu. Lecithin sekadar mengelakkan gejala 'nanti gemuk' kalau makan.

Bukan bermakna tak boleh sentuh langsung karbohidrat, tapi biarlah dalam keadaan terkawal. Lecithin bukan sahaja membantu memecahkan lemak-lemak malah ia bagus untuk mengurangkan kadar kolesterol dalam badan. Kadang-kadang kita tak perasan kolesterol dah tinggi, tup-tup dah lebih had, jadi amalkanlah Lecithin ni walaupun kita seorang yang kurus. Ingat!!! Kurus tidak menjamin anda untuk bebas daripada kolesterol jahat.

Lecithin juga kaya dengan sumber Asetil kolina iaitu Neurotransmitter yang menghubungkan sel-sel otak. Semalam kecoh isu baby bites ada 'plastik'lah. Lepas tu Bin Bin dan semualah makanan dibakar semata-mata nak buktikan ia daripada PLASTIK. hehehe kesian, makan Lecithin atau Omega ye sebab tak naklah advance sangat nanti sel sel otak berhubung dengan kepala lutut pula dengan komen-komen sampah. Bukan setakat percaya melulu tapi tukang komen yang menjadikan sesuatu lebih REAL.

Akhir kata daripada UA, jangan takut pada makanan sebab takut NANTI GEMUK, tetapi sediakanlah perisai Lecithin untuk lemak-lemak yang kita tidak mahu.

*Kalau tak mahu semakin kurus, ambil Lecithin hanya ketika diperlukan iaitu ketika pengambilan kalori agak tinggi berbannding hari-hari biasa

p/s: Biasa orang tak order Lecithin semata-mata tapi ambil gabungannya bersama-sama alfalfa atau HerbLAx barulah Umpph.

Tak Tahu macam mana nak beli?
UA ada. UA pengedar SHaklee USJ, TTDI Shah Alam dan Stadium Melawati

Hubungi sahaja no UA ni 0133570906 - Ain



You Might Also Like

0 comments