Pages

Sunday, September 28, 2014

Sakitnya Senggugut. Anda Mesti Baca Ini.


Senggugut seringkali mengganggu wanita setiap kali haid datang. Senggugut terjadi akibat kekejangan otot rahim dan dikatakan disebabkan badan wanita kekurangan Gamma Linolenic Acid. Badan wanita tidak dapat menghasilkannya dengan sendiri, jadi setiap wanita perlu makan makanan tambahan yang mengandungi Gamma Linolenic Acid ini. 

Shaklee ada menawarkan satu makanan tambahan yang mengandungi kepekatan Gamma Linolenic Acid yang tinggi iaitu GLA Complex. Ia sangat berbeza daripada Evening Primrose Oil kerana kadar kepekatannya. EPO diekstrak daripada bunga Evening Primrose, GLA diekstrak daripada Bunga Borage.




Ia juga bagus untuk membaiki dan mengawal atur kitaran haid wanita setiap bulan kerana GLA akan membentuk Prostaglandin dan Prostaglandin inilah yang akan mengawa atur hormon supaya menjadi lebih teratur. 

Hormon yang teratur boleh mengelakkan penyakit serius seperti ketumbuhan cyst, fibroid dan seangkatan dengannya. 

Pernahkah anda perasan? Setiap kali haid, susu juga merudum? 

Susu ibu mengandungi 40% kalsium dan ia sangat baik untuk bayi mendapat kalsium yang cukup. Semasa haid, badan wanita akan keluarkan darah yang mengandungi kalsium yang tinggi sekaligus menyebabkan kandungan kalsium dalam badan menurun dan akan mengganggu penghasilan susu ibu.

Ibu-ibu jangan risau, elakkan stress, minum air dengan jumlah yang cukup kemudian ambillah makanan tambahan Ostematrix ini. 






Ia mengandungi Kalsium Magnesium yang bertindak melegakan otot-otot dan membantu mengurangkan kekejangan. 

Otot kejang pada rahim akibat senggugut juga dapat dikurangkan sekaligus mengurangkan tanda-tanda sakit senggugut semasa haid. 

2 produk ini setiap wanita harus miliki.

UA pengedar bebas Shaklee kawasan USJ, TTDI Shah Alam, dan belakang Stadium Melawati Shah Alam.

Jika anda mahukannya, UA boleh pos ke seluruh Malaysia. 

Hubungi UA di talian 0133570906 - Ain. 


No comments:

Post a Comment