Suami Romantik Rahsia Isteri Slim??

Tajuk hari ini gempak tak? Suami Romantik Rahsia Isteri Slim hehehehehe.


Eh betulke?? 

Mari kita cek kenapa ye dan macam mana ia berlaku. 

Secara psikologi pelukan mesra seorang suami mampu hasilkan hormon oxytocin si isteri iaitu hormon 'penenang'. 

Pelukan seorang suami juga mampu menurunkan kadar kolesterol seorang isteri. Logikkan, bila hati bahagia, otak tenang, badan akan keluarkan segala lemak, kolesterol dan toksik-toksik berbahaya. dan kalau perasan juga, kebiasaan bila hati resah gelisah kita akan makan makan dan makan lagi. Lepas makan tak hilang gelisah, makan maakanan lain lagi. Berbeza jika ketika resah tu cepat-cepat dapat pelukan seorang suami, segala keresahan terbang melayang pergi maka tak jadilah nak telan makanan berjenis-jenis tu.

"Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Ini kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.


Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan.


Selain itu pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.


Hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik. Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri." - Dr Fadzillah Kamsah

Kalau macam tu lepas ni pakat-pakatlah minta suami selalu peluk ye. Sebenarnya ia sangat logik bagi yang dah bersuami atau beristeri akan perasan bila isteri resah gelisah hanya suami yang boleh menjadi penawar selain mengamalkan bacaan al-Quran dan zikir. Seorang isteri hanya memerlukan beberapa minit pelukan untuk kembali tenang. Siapa setuju?? Hehehe.. 

Apabila dilayan baik si suami atau suami romantik secara automatik isteri akan terdorong dengan sendiri untuk menjaga kecantikan dan kesihatan. Betul tak? 
Kenapa puan-puan ingin kekal cantik? Sebab nak pakai baju-baju cantik depan suamikan? Ke tak? Tak kisah ye pakai kain batik dengan baju kelawar? Hehe kesian suami. Di luar macam-macam pandangan tiba-tiba balik rumah kena tengok kain batik dan baju kelawar sahaja. Sungguh menyayat hati haha.. 

Suami yang romantik ialah yang sentiasa menjaga keterampilan si isteri. Contohnya apabila nampak si isteri dah mula makan banyak cepat-cepat ditegur 'aiiii makin gemuk ni'.. Isteri yang sedar diri akan cepat-cepat usaha turunkan lemak-lemak yang mula menyinggah. Tetapi yang buat tak tahupun ada. Hehe. 

Bagi si isteri penjagaan dalaman sangat penting, kalau tanya UA 'apa suplemen untuk dalaman wanita, wajah berseri, cantik, slim?' 

Woooww banyaknya. Tapi nak hanya 1 produk.. Aiiihhh susah juga nak buat keputusan tu hehe.. Kalau paling bajet ialah Alfalfa, yang ni khas untuk dalaman wanita. Dalaman macam mana ye? 


Alfalfa untuk dalaman Wanita - RM53.75




Pernah dengar kacip fatimah? Manjakani? Apa fungsinya?? Lebih fokus kepada mengetat, merapatkan? Begitu juga Alfalfa, tetapi yang lebih baik ialah alfalfa tidak hanya fokus kepada wanita, lelaki juga boleh makan tetapi fungsinya untuk detoks, hilangkan bau badan. Alkalikan tubuh dan mempunyai Saponin iaitu bertindak seperti span meyerap kolesterol. Dos pengambilan tengok kepada badan, awal-awal biasanya UA cadangkan tidak lebih daripada 5 biji sebab ia panas kalau ambil lebih nanti demam pula. Tapi UA sendiri sekarang ni ambil 10 biji sehari sebab UA ada jeragat halus, alfalfa juga bantu hilangkan jeragat dalam masa sama UA amalkan vitamin tinggi antioksidan iaitu Vitamin E, Carotomax, GLA, CoQHealth, Kolagen dan Vivix hehehe banyak ye? Tak telan sekaligus, bahagi bahagi dos tu pagi petang malam. 




Testimoni Alfalfa;merapat dalaman wanita



Feedback terhadap wanita rata-rata bagitahu perihal dalaman tu memang betullah. Ok dalaman dah baik tapi body tak berapa nak cantik. Apa nak buat? Kalau nak slim tambahkan Lecithin dalam diet harian. Sukatan sehari 6 biji. Jadi sehari mesti makan berat 2 kalikan? Jadi bahagi 2 lah jumlah pengambilan iaitu 2 kali bahagikan kepada tiga biji setiap kali pengambilan. 

 
Lecithin RM53

consume ESP,LECITHIN,ALFALFA,OMEGA GUARD.


Tips menjadi kurus; 

1) lihat pasangan masing-masing jenis gemuk ke kurus? 
Kalau jenis gemuk, ok tak apalahkan badan isteri sedikit berisi tapi kalau suami jenis kurus? Isteri macam mana? Haaa?? Gedempol?? Yang ni kalau berjalan nampak tak cantik kalau suami kurus secantiknya isteri kena sama kurus atau lebih kurus daripada suami baru nampak cun hehe (teori UA je ni ye nak pakai boleh nak campak masuk tong sampahpun boleh hehe). Teori ni UA buat sendiri awal-awal kahwin dulu hehe masa tu suami UA masuk kategori kurus slim berat UA pula 49kg takpun 48kg. Tapi disebabkan berat suamipun hampir-hampir UA usaha turunkan lagi berat dapatlah 47kg.. Janji lagi kecil dan lagi ringan. Kalau berjalan orang kata 'oklah serasi' hehe tak sanggup 'eh eh bini gemuk suami kurus je' keh keh keh.. Sekarang berat UA dan suami dah jauh panggang daripada api haha yeeaaa UA dah masuk kategori slim sebab berat kekal macam anak dara 46,47,48kg.. Suami dah 60++Kg.. 

2) itu satukan.. Yang kedua, sentiasa berterus terang dengan pasangan masing-masing, nak gemuk suruh gemuk, nak kurus suruh kurus part ni tak boleh terasa-terasa ye sebab untuk kebaikan kita juga si isteri. Kalau suami tegur gemuk tu faham-fahamlah suami nak isterinya jaga badan, jangan pula balas 'suami tu tak tahu isteri ni mengandung, bersalin, menyusu, macam mana nak kekalkan badan cantik?' Nak bagi alasan siapapun boleh beri alasan tapi kalau tengok artis-artis tu ramai je yang kekal cantik lepas mengandung, bersalin, menyusu. Boleh je?? Kita ni siapa? Haaa cuba sesekali feeling model takpun artis hehe yelah model untuk suami. Belilah baju cantik-cantik untuk pakai di rumah. Agak-agak baju cantik tu kalau badan besar sesuaike pakai? Kalau rasa tak sesuai simpan dulu, cepat cepat turunkan berat badan dah cantik badan pakailahkan. 

3) pandang yang cantik-cantik. Maksudnya kalau kita nampak orang tu cantik jangan jeles tapi usaha juga kitapun boleh jadi cantik. 

Oklah 3 tips sahaja ye. Hehe 2 produk hari ini iaitu Alfalfa untuk dalaman dan Lecithin untuk slim. 

Isteri kata suami dah tak romantiklah sekarang. Cuba cantik-cantik dulu jaga badan i.Allah suami akan sentiasa romantik dan dalam masa sama jaga tutur kata dan usaha menjaga hati seorang suami. 

Lecithin dan Alfalfa hanya RM110 (lebih kurang). Nak order atau nak harga tepat boleh pm, sms atau Whatsapp sahaja UA.


Sekian sahaja entri hari ini Suami Romantik Rahsia Isteri Slim

-kerana diriku berharga- 

Ummu Ainan (Ain) 
Shaklee USJ, Stadium Melawati, TTDI Shah Alam

You Might Also Like

3 comments

  1. Pandai ain mengarang.. sonok aca.hehhe..idayu ibrahim. Nti jemput dtg blog kita pulak. www.bidadarigojes.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Idayu sebab sudi singgah dan baca.. Jom tukar link

      Delete
    2. Xboleh buka lah link tu Idayu.. Cuba copy paste Url dia kat sini

      Delete