Pages

Tuesday, December 16, 2014

BAHAYAKAH BABY CARRIER UNTUK ANAK ANDA? 2 TIPS UNTUK SI PENGGEMAR BABY CARRIER



Bahayakah baby carrier yang kita pakai hari ini? Jangan dilihat pada harga, tetapi lihatlah pada kualiti dan keselamatan anak kita.

Gambar di atas, menunjukkan posisi kaki anak pada dua baby carrier yang berbeza. Sebelah kiri tidak digalakkan, posisi kaki dengan bentuk M lebih baik untuk si kecil anda. Jika tidak mampu untuk membeli baby carrier yang bagus, lebih baik anda dukung secara normal tanpa memakai apa-apa carrier. Malah pemakaian baby carrier yang tidak betul mengundang bahaya kepada bayi anda.

Pemakaian baby carrier sebelah kiri tidak menyokong tulang pinggul si kecil anda. Kangkangan berbentuk M lebih menyokong tulang si kecil.



Tips pemilihan Baby Carrier

1) Pilihlah yang selamat, membentuk posisi M terhadap tulang pinggul dan menyokong tulang paha.

2) Pilihlah Baby Carrier daripada fabrik yang sesuai seperti cotton.

Saya bawakan kepada anda Baby Carrier yang saya sendiri guna untuk si kecil saya jenama Boba.


Boba ni belum bayar lagi baru sahaja cuba, tapi tak buka dah terus bayar dan pakai, sangat-sangat selesa. Nampak si kecil dalam tu? tengok bentuk kaki dan pinggulnya? Berbentuk M kan? inilah yang dikatakan selamat dan selesa untuk si kecil. Kalau tidak silap saya beli ni beli bulan Februari 2014, masa tu si kecil 7 bulan, dalam Boba ada satu bantal kecil untuk support baby supaya tidak terlalu tenggelam.



Ini pula gambar semasa bercuti di Morib, Golden Palm Resort ke apa namanya tu tak ingat dahlah, pun senang mahu angkut ke hulu hilir.



Ini pula gambar semasa Master Celebration Shaklee, nampak si kecil tu? Tengah tidur, ada topi atau hook untuk sokong kepala dan leher.



Ini pula gambar semasa saya menunaikan umrah pada bulan 3 tempoh hari.Gambar diambil selepas Subuh di Masjid Nabawi si kecil tidur sahaja.


 Ini malam terkahir di Makkah, si kecil sedang mendongak kepada uminya. Tidak tidur.

 Gambar di dalam masjid di Singapura, si kecil diam-diam di dalam kantung kangaroo.





Masjid Sultan di Singapura. Nampak? Mudahkan bersiar-siar membawa si kecil. Lagi 2 tangan boleh pegang kakak-kakak yang lagi 2 orang.

Jika anda masih berkira-kira untuk membeli baby carrier belilah yang elok terus, boleh pakai lama. Menabung setiap bulan dari sekarang. Kalau beli guna duit gedebuk memanglah terasa mahal RM400++. Simpan dari awal anda mengandung sehinggalah bersalin bolehlah dapat beli Baby Carrier.

Jika anda berminat menjana pendapatan sampingan hubungi saya Ain-  013-3570906. 

-Tuan Nurul Ain-

No comments:

Post a Comment