KORANG TAHU TAK KALAU MAKAN KAMBING KENA AMBIL PHYTOCOL DAN LECITHIN?

Korang tau tak? 

Makan kambing ni sedap hehe.. Sejak bila saya suka kambingpun tak tahulah. Tapi paling ketara bila kahwin dengan suami. Suami suka kambing. Sayapun terjebak. Sunnah nabi pulak tukan.. Lagilah suka. 

Masa masak kambing tu lemaknya akan keluar banyak. Penuh minyak keluar. Apa yang kena buat supaya lemak tu tidak menempel pada salur darah? 

Sebelum makan, ambil Phytocol 2 biji supaya phytosterol blok salur darah daripada lemak kambing tu tembus. Kemudian ambil Lecithin 3-6 biji supaya boleh pecahkan lemak-lemak. Tak adalah lepas makan rasa bersalahkan hehe.. Walaupun rasa bersalah tetap ada. 

Baru ni kami masak 3 kali pemanggang tu, licin.. Anak-anak sendiri dan anak saudarapun suka. Suami dah suruh masak nasi, katanya kalau ratah macam tu je, seekor kambingpun tak cukup kikiki. Betullah, rasa macam tak boleh berhenti. Kembang pipi-pipi rasa lepas makan tu. Nasib baik 'cover' dengan Lecithin. 

Oh ye lagi 1, kalau makan dedaging, jangan lupa ambil Vitamin C bersama. Maklumlah dedading ni ada Nitrat dan Nitrite sebagai pengawet untuk elakkan pertumbuhan mikrob. Kesan jangka panjangnya kanser. Jadi pengambilan Vitamin C ni untuk bergabung dengan Nitrit dan Nitrat tu kemudian ia akan dibawa keluar dari badan. 

Perasan tak kalau makan sate ada timun atau bawang? Haaa tu salah satu contoh antioksida. Kalau arang-arang sate tu masuk dalam badan, ia jadi radikal bebas. Silap-silap haribulan akan serang sel-sel badan kita membentuk kanser. Minta dijauhkan kan.. 

Nak senang, untuk anak-anak ambil Chew C, untuk dewasa ambil Vita C. 

Ok, sekian bebelan Subuh. 


You Might Also Like

0 comments