Pages

Saturday, January 13, 2018

Iodin : Kenapa Penting Semasa Hamil?



Iodine adalah nutrien penting yang diperlukan untuk sintesis hormon tiroid, oleh itu ia memainkan peranan penting dalam fungsi tiroid normal dalam semua peringkat kehidupan. Pengambilan iodin yang mencukupi adalah lebih penting bagi wanita hamil kerana janin sepenuhnya bergantung pada fungsi tiroid ibu untuk pertumbuhan fizikal dan perkembangan otak / neuron.


Walaupun Institut Perubatan (IOM) mengesyorkan 220 mcg/d untuk wanita hamil, Pentadbiran Makanan dan Ubat (FDA) mencadangkan 150 mcg untuk kedua-dua wanita hamil dan tidak hamil. Pasukan sains Shaklee kami memilih 200 mcg / dos Iodine untuk Vita-Lea Iron formula, yang merupakan tahap pertengahan di antara dua cadangan ini. Rasional kami adalah seperti berikut:

1) Pengambilan Iodin perlu ditingkatkan untuk wanita hamil kerana peningkatan permintaan pada fungsi tiroid untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan janin, serta untuk mengekalkan tahap iodin ibu sendiri disebabkan peningkatan perkumuhan iodin di dalam urin semasa mengandung.

2) Kekurangan Iodin telah meningkat. Pada tahun-tahun kebelakangan ini, pengambilan diet iodin secara amnya menurun di Amerika Syarikat dan populasi global, termasuk wanita hamil dan wanita yang tidak mengandung pada usia subur. Oleh kerana UL (had atas) pengambilan selamat untuk iodin adalah 1100 mcg untuk orang dewasa , tahap iodin yang lebih tinggi dalam Vita Lea Iron adalah selamat dan berkesan untuk membekalkan keperluan iodin untuk semua wanita pada usia subur.
l     

      Anda mungkin memerlukan set kehamilan ini. Klik pada gambar untuk info lanjut. 

SET KEHAMILAN

 

No comments:

Post a Comment