Pages

Friday, January 12, 2018

Manfaat SPF Tetap Selamat di bawah Sinaran Matahari



Apa sebenarnya SPF?

SPF bermaksud Sun Protection Factor, dan ia mengukur sejauh mana produk melindungi kulit anda daripada kesan UVB sinar matahari (sinar matahari). Pakar dermatologi mengesyorkan menggunakan pelindung matahari dengan SPF sekurang-kurangnya 30, yang menyekat 97 peratus sinar UVB matahari. SPF yang lebih tinggi menyekat lebih banyak sinar UVB matahari, tetapi tiada pelindung matahari boleh menyekat 100 peratus sinar UVB matahari. Ia juga penting untuk diingat bahawa nombor SPF yang tinggi mempunyai jumlah masa perlindungan yang sama seperti nombor SPF rendah. SPF nombor tinggi tidak memberikan anda meluangkan masa tambahan tanpa perlu memakai semula. Semua pelindung matahari perlu digunakan kira-kira setiap dua jam atau mengikut masa pada label, walaupun pada hari-hari mendung, dan selepas berenang atau berpeluh.


Beberapa sebab untuk menggunakan SPF sepanjang tahun:

1) Perlindungan kulit. Sinaran UVB daripada matahari adalah penyebab utama dari sinar matahari yang buruk, dan pendedahan yang berpanjangan boleh merosakkan kulit anda dengan teruk. Tetapi menggunakan pelindung matahari dengan sekurang-kurangnya SPF 15 akan melindungi kulit anda dari 93% sinaran UVB.

2) Anti penuaan. Banyak tanda penuaan yang kelihatan, seperti kedutan dan garis halus, disebabkan oleh matahari. Sinaran UVA boleh menembusi kulit anda dan mempengaruhi bagaimana kulit anda membina semula dirinya. Tetapi ini boleh dielakkan. Cari produk Spektrum SPF yang luas yang melindungi kulit anda daripada sinaran UVA dan UVB.

3) Kulit yang sihat! Penjagaan kulit yang betul dan perlindungan dengan SPF boleh membantu kulit anda mengekalkan penampilan yang halus dan kelihatan muda. Dan jika anda menggunakan pelembap dengan SPF Spektrum Luas dan memakainya setiap hari, anda boleh mempunyai manfaat untuk melindungi kulit anda dan menyuburkannya. Pastikan kulit anda sihat dan bersinar.

Petua Pantas:
Untuk memastikan kulit anda tetap dilindungi sepanjang hari, ulang semula pemakaian losyen SPF anda atau pelembap setiap 2 jam semasa pendedahan kepada matahari.

Nantikan BB Cream Youth di pasaran tidak lama lagi.



No comments:

Post a Comment