Pages

Wednesday, December 17, 2014

10 TIPS KURUSKAN BADAN TANPA DIET.




SAYA SUKA MAKAN!!!!!


Adakah benar kita boleh kurus tanpa diet? 10 tips kurus ini saya kongsikan khas untuk anda yang suka makan macam saya. 


TIPS 1  

Minum air mineral. Pastikan setiap hari kita minum air yang cukup. Air mestilah air mineral kerana air ini tidak mempunyai kalori dan tidak menambahkan berat untuk jangka waktu yang panjang. Kadar sukatan air mengikut berat badan ialah setiap 25KG berat badan bersamaan 1L air. Keperluan air bergantung kepada badan masing-masing, jika kita aktif, ibu menyusu air yang diperlukan lebih tinggi daripada orang normal

TIPS 2

 Makan 5-6 hidangan sehari berbanding makan 3 hidangan sahaja. Semakin kerap anda makan dalam kuantiti yang sedikit, semakin meningkat metabolisme dan semakin mudah pembakaran lemak yang berlebihan. 

TIPS 3

 Makan 1 genggam karbohidrat sehari. Sepanjang proses menguruskan badan, anda tidak perlu menahan lapar sehingga tidak boleh makan nasi tetapi ambillah hanya 1 genggam ia sudah pasti cukup untuk anda. 

TIPS 4

 Elakkan kalori daripada minuman iaitu elakkan mengambil air manis kerana air manis menambah kalori jika diambil setiap hari pertambahan kalori hanya akan menambahkan berat badan.

TIPS 5

Senaman ringkas setiap hari bermula dari saat kita bangun tidur sehinggalah hendak tidur semula. 

TIPS 6 

Jangan skip waktu makan. Skip waktu makan hanya akan menurunkan metabolisme. 


TIPS 7 

Ambil suplemen untuk meningkatkan pembakaran kalori dan meningkatkan penambahan otot seperti suplemen Protein yang kaya dengan Leucine. 

TIPS 8

Ambil multivitamin supaya anda kekal cergas dan bertenaga. 

TIPS 9

Ambil sumber detoks semulajadi supaya penurunan berat lebih lancar. Kandungan toksin yang banyak di dalam badan hanya akan meningkatkan selera dan menyukarkan pembuangan lemak dan berat badan. 

TIPS 10

Lakukan senaman kardiovaskular iaitu senaman berat 2-3 kali seminggu supaya dapat meningkatkan metabolisme dan membakar kalori lebih pantas. 
Petua!!! Sebaiknya sebelum memulakan senaman, ambil Lecithin dan Omega terlebih dahulu supaya anda berpeluh lebih banyak dan pembakaran kalori lebih tinggi. 


Berikut ialah set diet lengkap dibawakan oleh Shaklee. Jika anda benar-benar ingin menurunkan berat badan, amalkan kesemua set di atas. Cinch Shake Protein yang lengkap dengan Multivitamin dan Multimineral khas untuk tenaga segera kaya dengan Leucine iaitu protein yang membantu badan membina otot dan membuang lemak. 

Herblax dan alfalfa ialah agen detoks semulajadi khas untuk membuang toksin yang telah lama berkumpul di dalam badan. 

Omega dan Lecithin untuk membakar dan memecah lemak. 

Set gabungan lengkap ini sangat membantu mempercepat penurunan berat badan anda tanpa berlapar. 


Jika anda inginkan jadual makan harian, hubungi saya untuk penurunan berat yang maksimum. 


Tuan Nurul Ain
Shaklee USJ dan Batu Tiga 




No comments:

Post a Comment