Pages

Wednesday, October 14, 2015

KELAS NUTRISI DI FTC 12/10/15


Kelas nutrisi ini berlangsung di FTC pada 12/10/15 yang lepas, saya ni tinggal di USJ, tapi kelas yang jauh juga saya pergi sedangkan di HQ The Pinnacle Sunway tu 12km je dari rumah. Tapi ruh ke situ tak ada. Jalan tak berapa 'clear', parking susah. Baiklah ke Bangi je kan.. 


Tajuk kali ini agak menarik iaitu ada kajian tentang bacaan Telomeres iaitu bacaan terhadap DNA hasil daripada makan suplemen terutamanya Vivix. 

Shaklee kan 'claim' Vivix boleh memanjangkan usia dan awet muda, jadi apa kajiannya? 

Melalui kajian ke atas DNA, kita boleh lihat tahap kesihatan dan jangka hayat manusia. Eh, bukan tilik nasib ya.. 


Kajian ke atas Telomeres iaitu perlindungan Kromosom. Telomeres akan semakin memendek mengikut usia kita. Maksudnya, daya rintangan terhadap penyakit semakin rendah. Jadi, golongan yang Telomeres ni rendah akan berisiko untuk dapat pelbagai penyakit penuaan seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, kanser dan sebagainya. 

Mengikut kajian yang dibuat ke atas pengguna Shaklee sepanjang 5 tahun tanpa henti dan mengamalkan Vivix, Telomeres nya lebih panjang daripada individu yang tidak mengambil Vivix. 

Jadi, betullah Vivix Shaklee membuat anda lebih muda dan usia lebih panjang (dengan izin Allah ye). 

Jadi, nak elakkan penuaan pramatang, amalkanlah suplemen Shaklee dan jangan lupa Vivix. 

Nota: suplemen bukan ubat tetapi ia adalah pencegahan. Bukan waktu sakit baru nak cari suplemen. Ia mungkin tidak membantu anda. 

No comments:

Post a Comment