Pages

Sunday, February 11, 2018

5 LANGKAH UNTUK KELIHATAN CANTIK DAN MUDA

 

 

1. ANJAL DENGAN KOLAGEN.

Kolagen didapati banyak di bawah kulit kita, memberikan struktur dan mengekalkan keanjalan. Tanpa blok bangunan ini untuk kulit, krim anti-penuaan anda akan menjadi tidak berkesan. Peningkatan pengambilan kolagen sangat disyorkan kerana ia meremajakan kulit dari dalam ke luar, meningkatkan keanjalan dan mengurangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan. Peningkatan pengeluarannya dengan penambahan vitamin C kerana ia membantu untuk menyambungkan kolagen bersama-sama, meningkatkan keremajaan dan keanjalan kulit.



 

2. TAMBAHAN DENGAN VITAMIN C.

Vitamin C meningkatkan keupayaan kulit untuk membaik pulih dirinya sendiri, mengurangkan kedutan kulit dan melegakan kulit kering dan kasar. Ia juga bertindak sebagai antioksidan, meneutralkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ia juga perlu komponen dalam sintesis kolagen di mana ia membantu menyokong kulit yang anjal, lembut, berseri dan sihat.


3. PILIH PRODUK PENJAGAAN KULIT YANG BETUL.

Gunakan penjagaan kulit yang betul. Membina kulit yang sempurna dengan penjagaan kulit yang betul. Cari produk yang mengandungi bahan semula jadi, selamat dan terbukti untuk memulihkan seri dan merawat tanda-tanda penuaan supaya anda kelihatan muda setiap hari. Berhati-hati dengan bahan kimia berbahaya dan bahan-bahan yang boleh dipersoalkan yang boleh menyebabkan kemerahan, kegatalan dan keradangan. Amalan pada rutin penjagaan kulit harian kerana ia adalah penting untuk kesihatan kulit yang optimum.


4. LAKUKAN SENAMAN MUKA. 

Lakukan senaman muka. Urutan wajah digelar sebagai alternatif bukan invasif untuk botox dan pembedahan. Ia membantu meningkatkan peredaran pada tisu wajah anda, menghasilkan kulit yang sihat dan berseri. Ia juga membantu merangsang pengeluaran kolagen dan elastin untuk kulit yang licin, lebih lembut selain mengangkat dan menguatkan kulit, mengurangkan penampilan sembab dan kedutan.


5. KEKAL TERHIDRAT.

Pastikan diri kita kekal terhidrat dengan minum air mineral yang cukup juga sayur yang banyak kerana, pengambilan Sodium, gula dan MSG yang tinggi membuatkan kita dehidrasi. Kulit yang mengalami dehidrasi akan mengeluarkan lebih banyak minyak menjadikan kulit berjerawat, kering dan gatal-gatal. Jadi, banyakkan makan sayur untuk mengikat air di dalam badan dan kulit kelihatan penuh tanpa kedutan dan pori. 

No comments:

Post a Comment